facebook tracking

Lär känna vår nya kollega Matilda på Conceptavdelningen som berättar om första tiden på Atria och sin roll som Brand Manager på Sibylla

Hejkollegamatilda.pdf

 

Conceptavdelningen är verkligen spännande. Kan du berätta mer om din roll?
Det som gör Concept unikt är att vi, förutom goda produkter, även erbjuder våra kunder en helhetslösning bestående av utrustning, marknadsföring, utbildning och service. Att vara Brand Manager för Sibylla är en spännande roll med ett brett omfång av arbetsuppgifter och ansvarsområden. Rollen innefattar bl.a. projektledning av våra nya innovationer som ska ut på våra olika marknader. Tjänsten innebär tvärfunktionellt arbete där jag får möjligheten att samarbeta med många olika organisatoriska funktioner, såsom produktutveckling, produktion, inköp och sälj. Detta har gett mig möjlighet att snabbt få en förståelse och överskådlig bild över hur organisationen är uppbyggt och fungerar. Sibylla har förutom Norden även verksamhet i bl.a. UK, Baltikum, Polen, Ryssland och Sydkorea vilket innebär att jag i min roll också supporterar dessa marknader och har en tät dialog med mina lokala kollegor där. Som Brand Manager är jag även ansvarig för att utveckla marknadsmaterial vilken innebär att jag även får möjlighet att få utlopp för min lite mer kreativa sida! 😊  

Du har redan fått lite tid på dig att sätta dig in i vårt arbetssätt, vad tycker du än så länge skiljer oss mest från dina tidigare erfarenheter? Atria är det ”lilla stora företaget”. Även om Atria är ett stort företag är vi på Concept en liten organisation. Det gör att vi kan dra nytta av allt det som ett stort företag redan har etablerat i form av strukturer och processer samtidigt som det tillåter oss att jobba mer agilt, med korta beslutsvägar som bara en mindre organisation kan göra. Det ger möjlighet för ett entreprenöriellt arbetssätt med högt i tak som jag inte upplevt på mina tidigare arbetsplatser. Du kan verkligen förändra och ser resultatet av dina handlingar snabbt, vilket gör det till en väldigt spännande arbetsmiljö att jobba i!

Hur har första tiden varit här på Atria? Det har varit otroligt lärorikt! Mina första veckor innefattade en jättebra introduktionsplan där jag fick möjlighet att träffa många av de personer som jag idag arbetar tätt med. Jag besökte exempelvis vår produktionsenhet i Sköllersta där jag fick en fabriksvisning. Vidare fick jag även möjligheten att spendera en dag tillsammans med vår säljkår och träffa våra kunder. Dessa erfarenheter har hjälp mig att öka min förståelse för hela Concepts värdekedja, vilket gjort att jag snabbare kunnat komma in i min nya roll.

Jag har blivit så bra bemött av alla jag varit i kontakt med under min första tid på Atria. Alla har tagit sig tid att besvara de frågor man har som nyanställd. 

Hur ser arbetet ut framöver? Planen framåt är komma väl in min roll och att landa mina nuvarande projekt. Sen ska vi se till att kicka igång fler nya innovationsprojekt för att fortsätta erbjuda våra konsumenter ännu fler spännande, välsmakande och högkvalitativa Sibylla produkter!

Jobbar du redan på Atria?

Var med i rekryteringen och hitta din nästa kollega!

email
@atria.com
  • AnnaKarin Dennevi
  • Åsa Josell
  • Håkan Fridh
  • Jonas Björnson
  • MajBritt Kronman
  • Mats Göransson
  • Mattias Hjalmarsson
  • Rebecca Olofsson
  • Zacharias Danielsson
Teamtailor

Karriärsida från Teamtailor