Möt Hans, Key Account Manager, som berättar om nyckeln till ett lyckat kundsamarbete

                          HejkollegaHans.jpg

Atria har ungefär 840 medarbetare i Sverige. Här kan ni ta del av en intervju med en av dem: Hans Hedqvist. 


Namn: Hans Hedqvist
Gör: Key Account Manager för Coop och Bergendahls, stationerad i Sundbyberg
Anställd sedan: 2008

Hej Hasse!

Vad innebär det att jobba som Key Account Manager (KAM) på Atria?
─ 
Som KAM har jag det kommersiella helhetsansvaret för mina kunder och är länken mellan Atria och kunden. Ansvaret innebär att aktivt arbeta för att mina kunder utvecklas tillsammans med Atria och säkerställa att relationen stärks och är stabil över tid. I mitt fall för jag in kundens önskemål i organisationen och sedan förmedlar våra önskemål till dem. Jag brukar säga att jag är ambassadör för kunden och för Atria.

Vad är det roligaste i din roll? 
─ Det roligaste med mitt jobb är att skörda framgångar tillsammans med kund. Min roll som KAM ger mig förmånen att möta människor med samma mål – att vi ska nå gemensamma framgångar. Jag får också chansen att utvecklas och utmana mig själv som människa. Det är en perfekt blandning mellan problemlösning, innovation och relation.

Vad är nyckeln till ett lyckat kundsamarbete?
Det är flera parametrar. Jag brukar säga att man ska ha stora öron och liten mun. Det gäller att vara lyhörd på kundens önskemål och ha rak kommunikation. Men vi får inte heller glömma att det är viktigt med ömsesidig förståelse för varandras möjligheter och utmaningar. Vi på Atria har också förmånen att ha en väl fungerande logistik och produktion som kunderna gillar.

Hur ser en vanlig dag ut för dig?
─ En vanlig dag är fartfylld och omväxlande. Ibland sitter man på olika projekt och ska leverera inom en deadline, ibland handlar det om att bibehålla kvaliteten i leveranserna och dra i olika trådar. Varje dag innebär mycket blandad interaktion med människor, både kunder och kollegor vilket gör att det sällan blir långa stunder sittandes vid skrivbordet.

Vad gjorde du innan du började på Atria?
─ I hela mitt arbetsliv har jag arbetat inom handeln. Innan jag började på Atria drev jag tre sportbutiker i Stockholm och ansvarade för ungefär 50 personer. Det gjorde jag i 8 år. Dessförinnan hade jag en egen leksaksaffär. Men allt tog sin början på 80-talet och mitt första jobb i mina föräldrars egen tobaksaffär.

Vad gillar du att göra när du inte är på jobbet? 
─ Fysisk aktivitet ute i naturen är något jag gillar. Bland annat är vandring en favorit. I somras genomförde jag och min dotter en topptur i Storsylen. Otroligt häftigt med snöstorm i juli. Nu siktar vi på att bestiga Kebnekaise eller Kilimanjaro nästa år!

Connect with us to stay up to date on new openings.

All jobs

Already working at Atria?

Let’s recruit together and find your next colleague.

email
@atria.com
  • AnnaKarin Dennevi
  • Åsa Josell
  • Håkan Fridh
  • Jonas Björnson
  • MajBritt Kronman
  • Mats Göransson
  • Mattias Hjalmarsson
  • Rebecca Olofsson
  • Veronica Kitti
  • Zacharias Danielsson
Teamtailor

Career site by Teamtailor