Möt Frida, Business Coordinator, som administrerar alla Atrias butikskampanjer.

MötFridaFellenius.jpg
Atria har ungefär 840 medarbetare i Sverige. Här kan ni ta del av en intervju med en av dem: Frida Fellenius. 


Namn: Frida Fellenius
Gör: Business Coordinator, stationerad i Sundbyberg
Anställd sedan: 2017

Hej Frida!

Vad innebär det att jobba som Business Coordinator på Atria?
─ Till största delen stödjer jag våra erfarna Key Account Managers (KAM) i backoffice administration avseende prognoser och sortiment och på så sätt bidra till att försäljnings- och resultatbudget uppnås. I arbetet som koordinator arbetar jag som en nod mellan logistikplanerare, kunder och KAM och stödjer hela Retail & Export-affärsenheten i diverse frågor samt gör analyser och uppföljningar.

Vad är det roligaste i din roll?
─ Det roligaste med mitt jobb är att arbeta med sådana fantastiska kollegor och utmaningar som denna tjänst erbjuder. Ingen dag är den andra lik och det är alltid mycket som händer. Analyser, planering och administration växlas av med problemlösning och avhjälpning med diverse frågor och funderingar. Det är kul att tillsammans med kunniga kollegor få vara med och jobba mot gemensamma framgångar där vi skapar nytta för våra kunder och konsumenter. Självklart är det extra kul att se våra efterfrågade produkter komma ut i butikshyllan i dagligvaruhandeln.

Vilka är de största utmaningarna med rollen?
─ En utmanande del i mitt arbete är att förutspå framtida försäljningsprognoser. Tillsammans med logistikplanerare, produktion och KAM ska vi förutspå framtidens försäljning. Här gäller det att ta avstamp i den historiska försäljningen och dessutom ha med andra parametrar som konkurrenter, säsongspåverkande artiklar och kampanjpåverkan. Det är inte lätt men så roligt och utmanande!

Vi jobbar en del med promotionsaktiviteter, hur ser ditt samarbete ut med KAM?
─ Jag administrerar cirka 800 kampanjer per år. Så när du ser en kampanjskylt med en av våra artiklar så vet du att jag har varit involverad, haha. Jag har ett väldigt nära och bra samarbete med våra KAM:ar. I dialog med KAM analyserar och säkerställer jag att övergripande prognoser löpande valideras och uppdateras i våra prognossystem. Därför är kommunikation otroligt viktigt och vi har i princip daglig kommunikation om allt möjligt. Som Business Coordinator är jag här för att underlätta deras arbete och gemensamt kan vi nå resultat och kundnytta.

Vilka egenskaper är viktiga för att lyckas som Business Coordinator?
─ Kunna strukturera och prioritera mellan arbetsuppgifter. Eftersom du säkerställer att prisrevideringar träder i kraft vid överenskommen tidpunkt så behöver du vara noggrann. En annan viktig egenskap är kommunikation. Rollen har många interna kontaktytor och är lite av spindeln i nätet, så det krävs god kommunikation. Man behöver också vara snabbfotad och lösningsorienterad då det är växlande arbetsuppgifter. Du behöver snabbt kunna bistå med din hjälp när den efterfrågas.

Vad gjorde du innan du började på Atria?
 I grunden har jag en master inom Agronomi och ekonomi från Sveriges Lantbruksuniversitet. Innan jag började på Atria arbetade jag på Coop som analytiker. För mig var det ett naturligt steg att gå vidare till Atria och fortsätta arbeta med livsmedel, men nu som leverantör. Jag lockades också av att få jobba med alla våra varumärken och Atrias inställning till "Good Food - Better Mood". Bra livsmedel är lite av min hjärtefråga. 

Vad gör du på fritiden?
─ På fritiden gillar jag att vara fysisk aktiv med betoning på löpning, styrketräning och utmanande aktiviteter så som MBT och klättring. Jag uppskattar alla stunder ute i naturen och finns det tid över tillbringar jag den gärna med vänner, familj och djur.  

 

Connect with us to stay up to date on new openings.

All jobs

Already working at Atria?

Let’s recruit together and find your next colleague.

email
@atria.com
Teamtailor

Career site by Teamtailor